Szaladj a korral, légy jótékony futó!
A jótékonyságból lehet, sőt kell is sportot csinálni! - Ma már nem kell hivatásos sportolónak lenned ahhoz, hogy egy-egy megmozdulás alkalmával felhívd a figyelmet a számodra fontos, aktuális társadalmi ügyre.
Hamarosan eljön a nap, amikor futók ezrei fogják róni a km-eket a tavasz egyik legnagyobb futóeseményén, a 30. Telekom Vivicittá Várrosvédő futáson. Sokan itt mérik fel, hogy mennyire volt sikeres a téli alapozás, milyen lesz a forma a nyári versenyeken, hol érdemes még karcsúsodni, ahhoz, hogy a csillivilli futó ruha ott és úgy simuljon, ahogy az kell. Érdemes azonban egy kicsit más lencsével is szemügyre venni a kavalkád futómezeit: egy-egy szín, szimbólum arról is árulkodhat, hogy futónk nem csak a versenyen izzasztja majd meg magát, hanem azt megelőzően egy adománygyűjtési kampány során is.
A Budapesti Sportiroda minden évben lehetőséget biztosít néhány szervezetnek, hogy jótékony céljaikat egy-egy futóversenyen népszerűsítsék. A hétvégi versenyre ők kaptak lehetőséget:
- Sportos Cukorbetegekért Egyesület (citrom-narancs-zöld színekbe pompázik egy hernyóra emlékeztető logójuk),
- Unicef Magyar Bizottság Alapítvány (világoskék póló hátán „Runs for Unicef” felirattal),
- Gézengúz Alapítvány (két kis gézengúz kukucskál a futóik pólóján),
- Noé Állatotthon (kék kicsi kutyus a logójuk),
- Bátor Tábor (sötétlila póló „Élménykülönítmény” felirattal, melyhez egy iszonyú lelkes és hangos szurkolótábor társul),
- Szent Márton Gyermekmentő Szolgálat (kabalájuk egy vidám kék-sárga oroszlán),
- Magyar Hospice Alapítvány (keresd a citromsárga futómezeket és a nárcisz virágot),
- Suhanj! Alapítvány (világoskék póló, melyet a handbike-os versenyzők, valamint vak sportolók és guide-jaik is viselnek, az ő szurkolótáboruk is mindent megtesz a jó hangulatért).
Ezeket a szervezeteket és jótékony futóikat még a héten és az esemény után 1-2 nappal is támogathatod, legtöbbjük a www.jougyekert.hu oldalon indította el az adománygyűjtő kampányát, de akad olyan is, amelyik saját felületét használja.
Ha úgy érzed, hogy a következő futóversenyen te is jótékony futóként szeretnél indulni, akkor nincs más dolgod, mint hogy figyeld a szervezetek oldalait, Facebook csatornáját, hisz a legtöbb esetben a verseny előtti 4-5 hétben már kezdetét veszi a kampányok részleteinek közzététele. A szervezetek munkatársai fognak majd beavatni a részletekbe: hogyan hozd létre az adománygyűjtő profilod, milyen üzeneteket kommunikálj, vagy épp milyen bevált tippekkel tudod sikerre vinni gyűjtésed!